DIPLOMOVÁ PRÁCA

PROJEKT VESELÁ ŠKÔLKA

Didaktický cieľ + Funkčnosť + Aké poznatky, zručnosti chce vytvárať resp. automatizovať... (ŠPÚ - plány pre škôlky)    Cieľom utvárania základných matematických predstáv detí predškolského veku je:
-- získavať skúsenosti a objavovať vzťahy medzi objektami okolitého sveta;
-- rozvíjať fantáziu so zameraním na samostatnú činnosť;
-- rozvíjať tvorivé myslenie;
-- podnecovať a rozvíjať začiatky logického myslenia;
-- rozvíjať samostatné riešenie konkrétnych problémov;
-- formovať základné matematické operácie;
-- rozvíjať priestorovú predstavivosť; 2D - hore, dole, vpravo, vľavo
-- rozvíjať psychomotoriku.

   Deti by mali získať v rámci rozvíjania základných matematických predstáv také množstvo skúseností, ktoré im umožní zvládnuť požiadavky z matematiky v nižších ročníkoch základnej školy.

   Deti predškolského veku by sa mali oboznámiť, pri manipulácii s predmetmi vo svojom okolí, s nasledovnými matematickými pojmami:
-- Priraďovanie (jedno–jednoznačný vzťah) znamená rozdeľovanie predmetov vo vzťahu jedného voči druhému, napríklad jeden tanierik pre jedno dieta. pozn. auto - koleso E
-- Klasifikácia zahŕňa schopnosť triediť predmety podľa jednotlivých vlastností (napríklad farby, tvaru, veľkosti). Predpokladá schopnosť odpovedať na otázky ako „Prečo tieto predmety patria k sebe?“ pozn. jahoda - červená, pomaranč - orandžový... len obris, keď prejde na farbu, tak sa zafarbí; vyber z obrázkov ten, ktorý tam nepatrí
-- Usporadúvanie zahŕňa schopnosť usporadúvať veci, najprv podľa veľkosti (od najmenších po najväčšie) a potom podľa počtu. pozn. vyber toľko guličiek, koľko je zvieratiek na obrazovke (1-6)
-- Meranie je proces zisťovania počtu štandartných jednotiek v nejakom predmete. pozn. ak chcem niečo odmerať, aký merací prístroj potrebujem. výška-meter, voda-odmerka, múka-váha...
-- Porovnávanie predstavuje v matematike schopnost určit na základe merania, že jeden predmet je väcší, menší alebo rovnako velký ako iný predmet.
-- Priestorová predstavivosť, ktorá zohráva dôležitú úlohu neskôr pri zvládaní geometrie. pozn. rozmiestenie predmetov vpravo, vľavo, hore, dole

Projekt Veselá škôlka je určený pre: 5-6 ročné.

Typ edukačného softvéru: rozvíjanie matematických kompetencií

Ako tento edukačný produkt obohatí poznávací proces
-- je podľa osnov;
-- živšie, zaujímavejšie ako statický papier vďaka animáciám;
-- ohodnotenie výsledku ihneď;
-- sekundárny produkt - spoznávanie počítača.

Dokumentácia - Veselá škôlka Lienka

© Anita Krommerová, posledná aktualizácia: